Consiliul de Tineret din cadrul Confederației Naționale a Sindicatelor din Moldova (CNSM) a organizat duminică, 10 noiembrie, de Ziua Națională a Tineretului, o nouă campanie de informare și sensibilizare a populației cu genericul „Sindicatele spun Da tinerilor”. Acțiunea a avut loc concomitent în trei centre raionale din țară – Criuleni, Rezina și Nisporeni.
Scopul campaniei este de a informa populaţia, în special tinerii, despre drepturile în domeniul relaţiilor de muncă, modalităţile de apărare a acestora şi rolul sindicatelor în procesul respectiv.
„Tineretul mereu a fost pro-motorul schimbărilor pozitive şi avansării societăţii. În ca-litate de tineri sindicalişti, ne preocupă viitorul sindicatelor noastre. De aceea ne-am pus întrebarea „De ce tinerii în ziua de azi nu mai sunt interesaţi de sindicate?”, „Ce se întâmplă?”.
Ghidându-ne de această afirmaţie, ne-am propus să căutăm şi să propunem soluţii viabile pentru implicarea cât mai activă a tinerilor în mişcarea sindicală. Comunicarea directă, de la tânăr la tânăr, este cel mai corect mod”, a menționat Stela Stratila-Sîrbu, președinta Consiliului de Tineret din cadrul CNSM.
„Prin acţiunile date, încercăm să transmitem tinerilor că în toate aspiraţiile lor sindicatele le vor fi alături şi îi rugăm să nu fie frustraţi, să nu accepte condiţii de muncă ilegale, să nu accepte salarii „în plic”, să nu fie indiferenţi şi inerţi, să -şi creeze o protecţie legală. Să se respecte pe sine!”, a subliniat Stela Stratila-Sîrbu.
În cadrul acțiunii, sindicaliștii vor distribui materiale informaționale, vor răspunde la întrebări venite din partea populației și vor comunica despre activitatea mișcării sindica-le din țară.
Această campanie este cea de-a patra acțiune de informare a populației, organizată de Consiliul de Tineret din cadrul CNSM din ultimii ani în diverse regiuni ale țării.
Prin intermediul acestor campanii, tinerii sindicaliști își propun să contribuie la sporirea nivelului de informare a populației, astfel încât să cunoască cum să-și apere drepturile și să știe cum să-și promoveze interesele la locul de muncă.