26 octombrie 2020
Chisinau
Fără categorie

Psihologia prețurilor sau cum sunt manipulați consumatorii cu metode științifice

Loading
Fără categorie Psihologia prețurilor sau cum sunt manipulați consumatorii cu metode științifice
Psihologia prețurilor sau cum sunt manipulați consumatorii cu metode științifice
consumatori

Foto: adevarul.ro

 

„Adevărul Financiar” a realizat un infogra­fic prin care este demonstrată importanța studiilor psihologice în strategia de stabili­re a prețurilor – așa-numita tehnică de pri­cing. Cu alte cuvinte, metodele de stabilire a prețurilor efective pot influența în general comportamentul consumatorilor? Se pare că răspunsul la această întrebare este un mare „da”, iar studiile arată că stabilirea și alegerea modului în care este comunicat prețul cântărește mai mult decât ne închi­puim la luarea deciziei de cumpărare.

 

Societatea de consum, care a dat naștere con­sumerismului, a dus la rang de știință inducerea dependenței de cumpărături. De la publicitate și marketing până la shelving, merchandising și pri­cing, toate metodele sunt folosite pentru a-i corupe pe membrii societății, indiferent de sex sau vârstă, și a-i transforma în consumatori, scrie „Adevărul Financiar”.

Aceste metode se bazează pe studii psihologice care speculează tipurile comportamentale speci­fice omului. Toate tehnicile urmăresc vânzarea a mult mai multor produse decât strictul necesar. În această strategie de marketing se include și „Black Friday”, eveniment de shopping importat de peste Ocean pentru impulsionarea cumpărăturilor imedi­at înainte de sezonul sărbătorilor de iarnă.

Cunoașterea anumitor trucuri de așezare a măr­fii în magazin poate duce la o creștere semnificativă a vânzărilor realizate de comercianți. Specialiștii în domeniu spun că un procentaj de 60% dintre consu­matori iau decizia de cumpărare la raft, în funcție de modul în care sunt prezentate diferitele mărci.

Totodată, se poate face o paralelă interesantă între vânzările de bunuri de consum și finanțele și investițiile personale. La fel ca și cumpărătorii, in­vestitorii doresc să primească o valoare pentru ceea ce cumpără. De aceea, în final, opțiunea lor este dată de prețul oferit, dar și de valoarea pe care o primesc pentru opțiunea lor, scrie „Adevărul Financiar”.

Ce prejudecăți sau ce li se poate induce investi­torilor în legătură cu activele care sunt percepute a avea „valoare” într-o anumită circumstanță? Aceasta este o bună întrebare, pentru că uneori investitorii pot fi propriii dușmani din cauza deciziilor greșite.

  
La același subiect
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com