O cititoare fidelă a ziarului „Vocea poporului” ne-a scris recent că ar vrea să-şi schimbe medicul de familie pe motiv că nu este mulţumită de atitudinea şi de profesionalismul acestuia. Ea spune că a încercat să discute problema cu administraţia policlinicii de sector, dar acolo ar fi fost îndemnată să renunţe la această intenţie. Conducătorul instituţiei i-ar fi spus că, în cazul schimbării medicului de familie, celălalt nu va putea să dea curs chemărilor la domiciliul pacientului, fără a fi asigurat cu transport.
Reprezentanţii Companiei Naţionale de Asigurări în Medicină ne-au informat că normele metodologice prevăd într-adevăr acest lucru. Astfel, dacă medicul de familie este chemat la domiciliul persoanelor care sunt în lista, dar nu şi în sectorul său de deservire, el va da curs chemării, dar va fi asigurat cu transport de către pacient.
Însă în cazul în care domiciliul pacientului este aproape de instituţia medicală la care lucrează medicul de familie, nu poate fi vorba de cheltuieli de transport sau de compensarea acestora. Totodată, atunci când lucrătorul medical acceptă cererea de la persoana asigurată de a o deservi, urmează ca din start să clarifice şi aspectele de acest gen.
În prezent, persoanele asigurate şi care sunt înscrise la un medic de familie sunt în drept ca, în cazul unor stări grave, critice, de urgenţă, să facă chemare pentru a le fi acordată asistenţă medicală la domiciliu.
Schimbarea medicului de familie
Conform unei informaţii publicate de reprezentanţii CNAM, peste 85 de mii de persoane şi-au schimbat în perioada septembrie—octombrie 2015 medicul de familie, cu 30 de mii mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului precedent. Acest fapt demonstrează că …