4 martie 2024
Chisinau
Auto

În ce condiţii uleiul nu-ţi mai protejează motorul

Loading
Auto În ce condiţii uleiul nu-ţi mai protejează motorul
În ce condiţii uleiul nu-ţi mai protejează motorul
ulei-masina

Foto: autokappa.ro

 

Îți arătăm câteva situaţii în care anumite de-cizii ale tale legate de uleiul de motor se pot dovedi extrem de nefe­ricite pentru maşina ta.

 

Condusul zilnic pe distanţe mici înjumătăţeşte viaţa uleiului din motor

 

Pe lângă faptul că dis­tanţele scurte măresc con­sumul, în cazul utilizării maşinii doar pe trasee mici are loc o diluare a uleiului de motor, o pătrundere a unor cantităţi mici de carburant din camera de ardere în baia de ulei şi apariţia de rezidu­uri în ulei.

Astfel, este bine ca schim­bul de ulei să se facă mai de­vreme, chiar şi la jumătatea intervalului recomandat.

 

Monitorizarea nivelului de ulei şi schimbul la timp

 

Cel mai bine este să notaţi pe eticheta agăţată de capa­cul de la motor kilometrajul la ultimul schimb de ulei. Nu ignoraţi nivelul lubrifian­tului şi verificaţi-l la fiecare al treilea plin de carburant. Dacă se simte miros specific de carburant în lubrifiantul de pe jojă, atunci se impune schimbarea uleiului.

 

Filtrul de ulei neschimbat îţi poate sabota motorul

 

În filtru se depune mize­rie, conducând la creşterea presiunii uleiului şi, impli­cit, la distrugerea garnituri­lor şi simeringurilor. Astfel, puterea motorului scade, iar economia la filtre o veţi plăti foarte scump mai târziu.

 

Pornirile ratate la -25 de grade te pot costa 500 km din viaţa maşinii

 

Specialiştii canadieni au făcut un studiu în care au analizat componentele mo­toarelor unor maşini supuse la porniri repetate la rece, pe temperaturi extrem de scăzute. Din analizele făcute la microscop a rezultat fap­tul că gerul afectează piesele din motor aflate în mişcare iar frecările suplimentare solicită intens motorul, asta mai ales în lipsa unui ulei de calitate superioară aditivat, adaptat temperaturilor scă­zute.

 

Uleiul de calitate şi adecvat îţi poate prelungi viaţa motorului

 

Diferenţa dintre un ulei bun și altul de provenienţă incertă este făcută de posi­bilitatea curgerii la tempe­raturi scăzute și de a rămâne vâscos la temperaturi ridica­te. Este important de ştiut că atunci când uleiul este folosit la temperaturi variabile, aşa cum se întâmplă în fiecare motor, este necesar ca varia­ţia vâscozităţii să fie cât mai mică. Prin folosirea unui ulei cu vâscozitate scăzută, se reduc frecările din motor şi implicit, consumul de com­bustibil. Uleiurile multigrad sintetice reduc frecările din interiorul motorului, ceea ce se traduce printr-o econo­mie de carburant de până la 7%, în special în anotimpul rece. Adăugarea de aditivi nu este recomandată. Uleiu­rile de calitate sunt deja adi­tivate, astfel că adăugarea suplimentară de aditivi nu este necesară.

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot thailand