
Foto: autokappa.ro
Îți arătăm câteva situaţii în care anumite de-cizii ale tale legate de uleiul de motor se pot dovedi extrem de nefericite pentru maşina ta.
Condusul zilnic pe distanţe mici înjumătăţeşte viaţa uleiului din motor
Pe lângă faptul că distanţele scurte măresc consumul, în cazul utilizării maşinii doar pe trasee mici are loc o diluare a uleiului de motor, o pătrundere a unor cantităţi mici de carburant din camera de ardere în baia de ulei şi apariţia de reziduuri în ulei.
Astfel, este bine ca schimbul de ulei să se facă mai devreme, chiar şi la jumătatea intervalului recomandat.
Monitorizarea nivelului de ulei şi schimbul la timp
Cel mai bine este să notaţi pe eticheta agăţată de capacul de la motor kilometrajul la ultimul schimb de ulei. Nu ignoraţi nivelul lubrifiantului şi verificaţi-l la fiecare al treilea plin de carburant. Dacă se simte miros specific de carburant în lubrifiantul de pe jojă, atunci se impune schimbarea uleiului.
Filtrul de ulei neschimbat îţi poate sabota motorul
În filtru se depune mizerie, conducând la creşterea presiunii uleiului şi, implicit, la distrugerea garniturilor şi simeringurilor. Astfel, puterea motorului scade, iar economia la filtre o veţi plăti foarte scump mai târziu.
Pornirile ratate la -25 de grade te pot costa 500 km din viaţa maşinii
Specialiştii canadieni au făcut un studiu în care au analizat componentele motoarelor unor maşini supuse la porniri repetate la rece, pe temperaturi extrem de scăzute. Din analizele făcute la microscop a rezultat faptul că gerul afectează piesele din motor aflate în mişcare iar frecările suplimentare solicită intens motorul, asta mai ales în lipsa unui ulei de calitate superioară aditivat, adaptat temperaturilor scăzute.
Uleiul de calitate şi adecvat îţi poate prelungi viaţa motorului
Diferenţa dintre un ulei bun și altul de provenienţă incertă este făcută de posibilitatea curgerii la temperaturi scăzute și de a rămâne vâscos la temperaturi ridicate. Este important de ştiut că atunci când uleiul este folosit la temperaturi variabile, aşa cum se întâmplă în fiecare motor, este necesar ca variaţia vâscozităţii să fie cât mai mică. Prin folosirea unui ulei cu vâscozitate scăzută, se reduc frecările din motor şi implicit, consumul de combustibil. Uleiurile multigrad sintetice reduc frecările din interiorul motorului, ceea ce se traduce printr-o economie de carburant de până la 7%, în special în anotimpul rece. Adăugarea de aditivi nu este recomandată. Uleiurile de calitate sunt deja aditivate, astfel că adăugarea suplimentară de aditivi nu este necesară.