16 aprilie 2024
Chisinau
Social

„UNIC”, locul unde se pot afirma doar cei cu stofă de manager

Loading
Social „UNIC”, locul unde se pot afirma doar cei cu stofă de manager
„UNIC”, locul unde se pot afirma doar cei cu stofă de manager

unic

 

Recent, preşedintele Nicolae Timofte a emis un ordin prin care unor angajaţi ai Magazinului Universal Cen­tral „Unic” SA li s-a conferit medalia „Meritul Civic”. E vorba de Natalia Sanduţa, directoarea instituţiei, Efrosinia Scrob şi Ludmila Cocerva, şefe de secţie.

 

Ludmila Cocerva: „Pentru a avea succes, trebuie să munceşti şi în zile de sărbătoare”

 

Câteva din secretele unei vân­zări reuşite ne-a dezvăluit Ludmila Cocerva, care este şi lider sindical.

După absolvirea şcolii de cultu­ră generală, a studiat la Colegiul de Comerţ din Chişinău, după care s-a angajat în calitate de merceolog la Magazinul „Unic”. Apoi a fost avansată până la funcţia de şef-ad­junct de secţie, iar din anul 1986, exercită funcţia de şefă a aceleiaşi secţii. Tot în anul 1986, a absolvit Universitatea de Stat din Moldo­va, specialitatea cercetare marfă şi organizarea comerţului. Con­duce o echipă de 17 oameni, între care vânzătoare, hamali. Activea­ză la Magazinul Universal Central  „Unic” de 41 de ani, din anul 1975.  În secţia pe  care o conduce se vând covoare, jucării, obiecte din masă plastică, mobilă.

Ludmila Cocerva spune că în anul 2015 rulajul la „Unic” a cres­cut cu peste 1 mln. de lei, în com­paraţie cu anul 2014. Volumul operaţiilor comerciale constituie lunar 700-800 de mii de lei, în secțiile conduse de dna Cocer­va, iar în perioada sărbătorilor de iarnă acest indice a constituit 1 mln. 200 de mii de lei. Magazinul „Unic” a încheiat 660 de contracte cu firme din Ucraina, Belarus, Po­lonia, Turcia, dar şi cu producători autohtoni. „Avem profit, pentru că în echipa noastră sunt mulţi oa­meni cu studii superioare. În afa­ră de asta, fiecare dintre angajaţi pune mult suflet în ceea ce face. La o creştere a rulajului ne aşteptăm şi în preajma Zilei Internaţionale a Femeii. Fiecare doreşte să îşi bucu­re persoana dragă, aşa că va trebui să activăm cu mai multă dăruire de sine”, spune Ludmila Cocerva.

Femeia afirmă că, pentru a avea succes în general şi a creşte în plan profesional, e nevoie de 

o muncă titanică. „A trebuit uneori să în­noptez la serviciu, pentru că îmi doream să am rezultate bune. Lu­cram şi în week-end, şi în zilele de sărbătoare. În activitatea pe care o desfășor se cere o mare răspunde­re materială, dar şi multă răbdare. Unii clienţi vin după cumpărături cu dispoziţie bună, alţii cu dispozi­ţie mai puţin bună. Şi trebuie să-l înţelegem pe fiecare”. În opinia Ludmilei Cocerva,  disciplina este una dintre cheile succesului. „Tatăl meu a fost militar, de aceea, în fa­milia noastră a fost o disciplină de fier. Ceea ce pot face astăzi, o fac azi, nu las pe a doua zi”. Secretul unei vânzări reuşite, după Ludmila Cocerva, sună cam aşa: „Dacă vin­dem draperii, nu le expunem doar pe cele de culoare albă, dar într-o gamă cromatică largă. Nu propu­nem doar trei canapele, dar 33”.

Femeia povesteşte că, încă de la începutul activităţii sale în calitate de merceolog este membru de sin­dicat. Iar acum şase ani, exercită în paralel şi funcţia de preşedinte al comitetului sindical al Magazinului „Unic”. „M-au rugat insistent cole­gii să fiu lider sindical. Probabil, oamenii au încredere în mine, ştiu că n-o să-i las în momente dificile. Asta mă bucură. Cel puţin nu-mi este ruşine să vin la serviciu”.

 

Natalia Sanduţa: „Unul dintre principiile mele de viaţă este: „Bine faci, bine ajungi”

 

Natalia Sanduţa, directorul Magazinului Universal Central „UNIC”, a fost o fire energică încă de pe băncile şcolii. După ce a ab­solvit Şcoala nr. 20 din Chişinău, actualmente Liceul „Alexandru Ioan Cuza”, în anul 1987, a început să lucreze ca vânzător la Magazi­nul „UNIC”, apoi ca administra­tor, merceolog, iar în ultimii şase ani exercită funcţia de director al acestei instituţii. E vorba de Nata­lia Sanduţa, care conduce o echipă de circa 300 de angajaţi, dintre care 85 la sută sunt femei. Printre ele sunt şi vânzătoare, manageri, şefe de secţii, specialişti în finan­ţe, ingineri etc. Specialist în mer­ceologie şi organizarea comerţului cu mărfuri nealimentare, Natalia Sanduţa face parte din prima pro­moţie a Academiei de Studii Eco­nomice, anul 1992.

„Succesul vine prin muncă asi­duă. Unul dintre principiile mele de viaţă este: „Bine faci, bine ajungi”. De la angajaţi cer corecti­tudine şi îndeplinirea obligaţiilor de serviciu. Vânzătorii trebuie să întâmpine cumpărătorii cu zâmbe­tul pe faţă, să dea dovadă de res­pect faţă de clienţi şi să-i invite să mai vină la „UNIC”.

Natalia Sanduţa îmbină în mod armonios activitatea de manager cu viaţa de familie. Pe lângă fap­tul că este directorul unuia dintre cele mai cunoscute magazine din capitală, Natalia Sanduţa mai este mamă şi soţie. „Mi se întâmplă să dorm doar cinci-şase ore pe zi, pentru că vreau să fiu şi gospodi­nă, şi părinte. Cu toate acestea, cred că fiul meu de 12 ani ar avea nevoie din partea mea de o mai mare atenţie”.

Managerul ne-a dezvăluit şi câ­teva din planurile de viitor. „Îmi doresc să modernizez în continu­are Magazinul „UNIC”. Avem în proiect renovarea cafenelei maga­zinului şi a sistemului de ventila­re. În ajunul Zilei Internaţionale a Femeii, invit toţi domnii să facă cumpărături la „UNIC”. Iar dom­nişoarelor, doamnelor le urez să fie mereu iubite, apreciate, suc­cesul să le însoţească mereu, iar atunci când întâmpină greutăţi, să nu dea înapoi”.

 

Efrosinia Scrob: „Sunt convinsă că „UNIC” o să întreacă magazinele de elită”

 

Efrosinia Scrob activează de 41 de ani la Magazinul „UNIC” din Chişinău, iar de şase ani este şefa secţiei tricotaje, confecţii dame şi copii. A absolvit o şcoală de mese­rii din sectorul Buiucani al capita­lei, în anul 1976, apoi Colegiul de Comerţ din Chişinău, în anul 1982.  Şi-a început cariera ca vânzător la tricotaje, articole de galanterie, apoi a activat în calitate de merce­olog.

În cadrul secţiei pe care o con­duce Efrosinia Scrob sunt patru subdiviziuni – tricotaje confecţii dame, „Lumea copiilor”, lenjerie dame, ciorapi. Conduce o echipă de 17 oameni, patru dintre care sunt tinere cu vârsta de până la 30 de ani. „Ne adresăm cumpă­rătorilor astfel ei să revină la noi. Îi atragem prin marfa de calitate. Avem un director care este om cu literă mare, a făcut mult ca „UNIC” să se dezvolte, să arate mai bine. A instalat ascensoare panoramice, a îmbunătățit iluminarea în sală, condițiile de muncă în sălile de la toate cele cinci etaje”, a accentuat Efrosinia Scrob.

În zi de sărbătoare, secţia înre­gistrează circa 500 de cumpărători pe zi. Un volum  mare de vânzări s-a înregistrat în ajunul zilei de 1 septembrie şi în timpul sărbători­lor de Revelion şi de Crăciun. „Deşi este concurenţă mare, ne străduim ca preţurile să fie mai mici decât la magazinele de elită. Cu specia­lişti ca ai noştri, sunt convinsă că „UNIC”–ul o să ajungă la nivelul magazinelor de elită, ba chiar o să ne întrecem concurenţii”, a menţi­onat Efrosinia Scrob.

Organizaţia sindicală de la Ma­gazinul „UNIC” este membră a Sin­dicatului Lucrătorilor din Comerţ, Alimentaţia Publică, Cooperaţia de Consum, Servicii, Restaurante şi Hoteluri „SindLUCAS”.

 

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot thailand