6 decembrie 2019
Chisinau
Fără categorie

Sfatul “VP”: Verdețurile de primăvară

Loading
Fără categorie Sfatul “VP”: Verdețurile de primăvară
Sfatul “VP”: Verdețurile de primăvară
papadie

Foto: prikol.ru

Verdețurile de primăvară, mai ales cele apărute în flora spontană, au început deja să apară pe tarabele piețelor. Cele mai timpurii verdețuri, cum ar fi leur­da, urzica, păpădia, stevia, înseamnă sănătate, acum, la început de nou anotimp.

 

 

E păcat să nu profiți de da­rurile pe care mama natură ți le oferă. E timpul ca zilnic să consumi verdețuri atât de bune pentru sănătate.

Urzicile sunt gustoase, dar și de leac atunci când sunt foar­te tinere, pentru că sunt frage­de. Urzicile conțin din belșug vitaminele A, C, B2 și K, cloro­filă, săruri de calciu, magneziu și fier, detoxifică și tonifică or­ganismul, reglează tensiunea, tratează bolile renale, anemia, refac globulele roșii și întine­resc celulele.

Urzicile pot fi gătite sub formă de piure, cu usturoi și mămăliguță, constituind un prânz delicios în familie. O cură de ceai de urzică proaspătă, de trei – patru săptămâni, câte trei căni pe zi, ajută la revigorarea organismului. Sucul extras din frunzele proaspete, câte un păhăruțpe zi, se recomandă în obezitate și diabet.

Leurda, numită și ustu­roiul-ursului, care apare prin păduri pe la începutul lunii martie, are frunzele precum lăcrămioara cu care adesea se confundă și miros de usturoi.

Frunzele de leurdă, alungi­te, gustoase și sănătoase se fo­losesc în alimentație, la supe, ciorbe și salată. Consumul de leurdă se recomandă înainte ca aceasta să înflorească, perioa­dă după care planta nu mai are prea multe de oferit.

Leurda are o compoziție bo­gată, cam tot ce-i lipsește omu­lui din organism primăvara: vi­taminele A și C, sulf, ulei eteric, săruri minerale de calciu, fier, fosfor, sodiu, cupru și adeno­zină, o substanță care reduce colesterolul.

Păpădia, buruiana care apare peste tot încă de la pri­mele raze calde ale soarelui și care tare-i supără pe grădinari, stimulează detoxifierea ficatu­lui. Conține substanțe care îi dau gustul ușor amărui și este foarte bogată în fibre vegetale. Poate fi consumată în salate, alături de salata verde, leurda, urzici, ceapa verde, ridiche.

 

Sa avem sănătate!

  
La același subiect
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com