29 ianuarie 2020
Chisinau
Fără categorie

Sfatul psihologului: Cum ne pregătim de şcoală

Loading
Fără categorie Sfatul psihologului: Cum ne pregătim de şcoală
Sfatul psihologului: Cum ne pregătim de şcoală
scoala

Foto: peaceinyourhome.com

Pe lângă costuri, există și pregă­tiri morale pentru a începe școala.

 

Acestea se referă la trezirea devreme, respec­tarea unui program, teme, atenție la ore, comunicare cu profesorii și multe alte­le. Părinții se întreabă dacă cel mic este pregătit pentru clasa I, dacă va face față, dacă va reuși să fie atent sau să se descurce la toate dis­ciplinele. Părinții copiilor mai măricei rememorează problemele de până acum și caută soluții pentru a fi mai bine în continuare. Cu fiecare clasă, materiile sunt mai multe, mai dificile și cerințele mai mari. În speci­al cei ai căror copii au avut dificultăți stau cu inima strânsă, întrebându-se cum se vor descurca anul acesta.

 

Încercăm să găsim lucruri­le ce pot deveni ”pietre de încercare” în timpul anului școlar:

 

Temele – pe care copi­lul uită să le facă, nu se des­curcă la ele, durează prea mult, sunt foarte multe și elevul nu mai are timp de altceva;

Concentrare şi atenție – necesară atât în timpul orelor, cât și acasă, la pre­gătirea temelor. Adesea, părinții și profesorii se plâng că, din cauza neatenției, co­pilul face greșeli, deși are ca­pacitatea de a rezolva corect sarcinile școlare;

Dezinteresul față de școală – întâlnit încă din prima clasă sau mai apoi, când copilul e mai mare. El se manifesta printr-o ati­tudine nepăsătoare față de teme, note, calificative, pe­depse, recompense, efortu­rile adulților;

Agresivitatea – copilul care se bate cu colegii, îm­potriva căruia există mereu reclamații. Întâlnim de la pozne mici, la stricăciuni sau obrăznicii care vor afec­ta nota la purtare.

Timiditatea – care îl împiedică pe copil să se exprime, să vorbească, să spună ce a învățat, să între­be dacă nu înțelege, să ceara temele de la colegi, să ridice mâna la lecție atunci când știe;

Refuzul – întâlnit mai ales în primele clase, mani­festat prin plâns, opoziție, copilul nu poate să se tre­zească dimineața, se simte rău, nu vrea să meargă la școală.

 

A fost oare vacanța folo­sitoare în a rezolva aceste probleme? Unii părinți au făcut eforturi în a comuni­ca mai mult cu copilul, în a afla cauza dificultăților lui, în a-l ajuta să devina mai cooperant, mai îndrăzneț sau interesat de școală.

Dar copiii? Ei cum re­simt apropierea școlii? Unii dintre ei nici nu vor sa audă, alții și-au dat seama ce îi deranjează la școală, o alta parte și-ar dori să schimbe învățătoarea sau colegii. Sunt şi dintre aceia care spera să fie mai bine în noul an.

  
La același subiect
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com