15 decembrie 2019
Chisinau
Fără categorie

Prima etapă de lansare a proiectului „Decizii pentru viaţă”, un succes

Loading
Fără categorie Prima etapă de lansare a proiectului „Decizii pentru viaţă”, un succes
Prima etapă de lansare a proiectului „Decizii pentru viaţă”, un succes

 

 

consiliul-de-femei

Foto: vocea.md

Ca urmare a deciziei Comitetului de Femei al Consiliului Regional Paneuropean din cadrul ITUC, solicitarea CNSM vis-à-vis de în­corporarea Consiliului de Femei din cadrul CNSM în campania „Decizii pentru viaţă” a fost apro­bată în acest semestru. Iniţiativa respectivă a fost făcută cu scopul de a integra Consiliul de Femei în campania sus-menţionată.

 

Aşadar, în perioada 25-26 noiembrie 2014, a avut loc prima etapă a campaniei prin organizarea unor întrevederi cu tine­rele femei implicate în munca de organiza­re şi negociere a contractelor colective de muncă, din șapte raioane ale ţării, precum şi cu membrele Consiliului de Femei din cadrul CNSM. De fapt, această campanie a luat startul în anul 2009 şi a fost organi­zată în unele ţări din spaţiul CSI: Belarus, Ucraina, Georgia şi altele. Obiectivul aces­tei întruniri a constat în prezentarea cam­paniei ca atare şi conceperea planului de acţiuni pentru realizarea acestuia. Aceas­tă acţiune a întrunit 25 de participante, având la bază criteriile de promovare pro­puse de PERC, luând în calcul că cel puţin 50% din participante să aibă vârsta mai mică de 35 de ani. Şedinţa a fost ghidată de doi experţi internaţionali: Olga Nico­lae, reprezentantă a ITUC-PERC, şi Maria Tsirantonaki, angajată a Departamentului egalitate de şanse al ITUC. Timp de o zi şi jumătate, lucrările s-au desfăşurat intens. Toate participantele au fost mobilizate în discuţii interactive, lucrând în grupuri şi elaborând rapoarte, ca mai apoi să-şi con­tureze obiectivele principale în realizarea acţiunilor stipulate.

Au fost identificate problemele-cheie cu care se confruntă femeile la locul de muncă. Într-un cuvânt, această acțiune nu e altceva decât o campanie de organi­zare a femeilor tinere, ranforsând puterea femeilor, pentru ca ele să fie în stare să-şi puncteze provocările la locul de muncă, să ia decizii ce ţin de cariera lor. Dar cel mai important e că acţiunile din această campanie trebuie să acopere respectarea drepturilor femeilor tinere, ameliorarea condiţiilor de muncă, punând accentul pe relevanţa de sindicalizare pentru femeile tinere. Altfel spus, campania trebuie să dea rezultate referitor la majorarea efecti­vului sindical al CNSM.

Anume prin promovarea acestei cam­panii, CNSM va avea rolul de coordonator pentru regiunile selectate. La evaluarea întrevederii, au fost stabilite trei tematici: protecţia maternităţii, eliminarea practi­cilor de discriminare şi promovarea tine­relor femei la posturile de conducere. Ar fi bine ca participantele tinere să fie impli­cate în procesul de negociere a contracte­lor colective de muncă.

De asemenea, această campanie va ser­vi drept punct de reper și de informare privind avantajele de sindicalizare. Mesa­jul principal al acestei campanii e ca feme­ile să fie în stare să ia decizii, să asimileze informaţia ce ţine de apărarea drepturilor la locul de muncă, de a se afilia la un sin­dicat.

După prima etapă din campanie, ur­mează să se stabilească detaliile logistice. Acest lucru va demara la începutul anului 2015.

 

Nina ZGHIBARŢĂ,

şefa Departamentului relaţii internaţionale al CNSM

  
La același subiect
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com