21 septembrie 2018
Chisinau
Social

Noul Cod al transportului feroviar nu rezolvă problemele vechi

Loading
Social Noul Cod al transportului feroviar nu rezolvă problemele vechi
Noul Cod al transportului feroviar nu rezolvă problemele vechi
Vocea poporului

Salariații Căii Ferate din Moldova își primesc lefurile cu întârziere de trei luni, iar angajații Direcției deser­virea călătorilor din cadrul întreprin­derii – cu întârziere de cinci-șapte luni. În prezent, restanțele salariale la această întreprindere se cifrează la aproximativ 115 mln. de lei, po­trivit lui Ion Zaporojan, președintele Federației Sindicale a Feroviarilor.

„Deși ne-am adresat de nenumă­rate ori președintelui țării, spicheru­lui, ministrului Economiei și Infras­tructurii, premierului să se implice în soluționarea problemei, până în prezent, nu avem nici o susținere din partea statului. Federația Sindicală a Feroviarilor a organizat și acțiuni de protest în acest sens, fiind sprijinită de conducerea CNSM, precum și de federații sindicale din alte ramuri. Chiar dacă ni s-a promis marea cu sarea, astea s-au dovedit a fi doar vorbe goale. Oamenii care muncesc la Calea Ferată nu-și primesc leafa la timp”, a constatat cu regret Ion Zaporojan.

Liderul sindical susține că în fie­care zi este telefonat de salariați ai Căii Ferate, pentru că aceștia nu mai au mijloace de existență, iar cheltu­ielile de întreținere a familiilor sunt în creștere.

 

Deși guvernanții ne-au promis marea cu sarea, toate s-au dovedit a fi doar vorbe goale

 

Ministerul Economiei și Infras­tructurii a prezentat recent spre dezbateri publice un proiect al Co­dului transportului feroviar. Potrivit autorilor documentului, proiectul a fost elaborat în scopul executării Planului național de acțiuni pentru implementarea Acordului de Asoci­ere Republica Moldova – Uniunea Europeană în perioada 2017-2019, a Acordului de împrumut dintre RM şi Banca Europeană pentru Re­construcţie şi Dezvoltare, în vederea realizării Proiectului de achiziţie a locomotivelor şi de restructurare a infrastructurii feroviare.

Citiți-ne pe Telegram
Comentarii
0
Comentează
Te-ar putea interesa și