Concursul anual „Cel mai bun produs mass – media despre mişcarea sindicală din Republica Moldova” şi-a desemnat câştigătorii. Jurnalişti de la radio, televiziune şi presa scrisă s-au adunat în cadrul unei ceremonii festive să susţină tot ceea ce numim mişcare sindicală în ţara noastră, dar şi să primească premiile obţinute după merite.
Pe tot parcursul anului o comisie specială a monitorizat procesul de mediatizare a sindicatelor în presa naţională, iar acum la sfârşit de an, i-a desemnat pe autorii celor mai bune emisiuni radio şi tv, dar şi a materialelor din presa scrisă. „Noi vă mulţumim că v-aţi implicat activ în mediatizarea acţiunilor sindicatelor pe care le-aţi reflectat obiectiv, iar pentru asta vă suntem recunoscători”, a menţionat Oleg Budza, preşedintele Confederaţiei Naţionale a Sindicatelor din Moldova. Jurnaliştii s-au străduit de-a lungul anului să mediatizeze frecvent acţiunile sindicatelor, dar cel mai important să le reflecte obiectiv, imparţial şi echidistant. Din acest considerent, participanţii s-au ales cu diplome, menţiuni şi premii băneşti. „Nici o altă organizaţie din ţara noastră nu a premiat cu diplome jurnaliştii pentru că şi-au exercitat onest şi obiectiv munca, cum au făcut-o sindicatele. Nici nu m-am aşteptat, e o surpriză plăcută în ajun de sărbători”, a menţionat pentru „Vocea poporului” Cristina Chiron, câştigătoarea premiului I, la categoria radio. Alexandru Bordian, câştigător al premiului I la categoria online, s-a arătat şi el plăcut surprins de iniţiativa sindicatelor de a premia jurnaliştii. În acest an, CNSM a hotărât să acorde şi premii speciale jurnaliştilor care au mediatizat acţiunile sindicatelor. Printre beneficiarii acestor premii se află şi unii reporteri de la „Vocea poporului”
În cadrul ceremoniei de desemnare a câştigătorilor la categoria „Cel mai bun produs mediatic despre mişcarea sindicală din Republica Moldova”, a fost dat şi startul campaniei „STARTSINDICAT”, care are drept obiectiv principal informarea în masă a populaţiei despre activitatea sindicală şi apartenenţa la această structură. Scopul lansării unei astfel de campanii derivă din necesitatea populaţiei de a-şi cunoaşte drepturile pe piaţa muncii. „Noi am vrut să facem cunoscut rolul organizaţiei sindicale în procesul de apărare a drepturilor şi intereselor salariaţilor. Ţinta acestei campanii sunt nemijlocit tinerii angajaţi în câmpul muncii. În cadrul campaniei, noi îi vom informa şi le vom da sfaturi cum să se protejeze atunci când le sunt încălcate drepturile”, a menţionat Tatiana Marcu, organizator al campaniei „STARTSINDICAT” în discursul de lansare a proiectului. Totodată, în cadrul proiectului a fost deschisă şi linia fierbinte la care cetăţenii ţării noastre vor găsi suportul informaţional necesar referitor la sindicate şi rolul acestora în societate. Numărul la care puteţi apela este 0800 800 20.
Concursul „Cel mai bun produs mass – media despre mişcarea sindicală din Republica Moldova” se desfăşoară în fiecare an şi este organizat de Confederaţia Naţională a Sindicatelor din Moldova.