24 octombrie 2020
Chisinau
Fără categorie

Instruiți cum să comunice mai eficient și să aplaneze conflictele

Loading
Fără categorie Instruiți cum să comunice mai eficient și să aplaneze conflictele
Instruiți cum să comunice mai eficient și să aplaneze conflictele

sa-ionel

 

Ce metode să folosești și cum tre­buie să comunici în colectiv, cum să soluționezi disensiunile de la locul de muncă și ce abilități trebuie să posede un manager bun. La acestea, dar și la alte întrebări au obținut răspuns zilele trecute conducerea, șefii de direcții, de echipă, membri de sindicat de la SA „Ionel”, în ca­drul unui ciclu de seminare.

 

Întreprinderea are circa 800 de angajați, toți membri de sindicat, a ținut să ne preci­zeze președinta comitetului sindical de la SA „Ionel”, Ala Sâmcu.

„Aceste seminare sunt foarte utile, deoa­rece comunicarea, soluționarea conflictelor, constituie subiecte cu care ne confruntăm în fiecare zi, la fiecare pas, și în societate, și în familie, și în colectiv, de aceasta, acele lu­cruri bune care ne-au fost spuse astăzi vor fi utile. Chiar și atunci când noi credem că totul este soluționat și totul este bine, mai sunt unele nuanțe la care trebuie să acor­dăm atenție în viața de zi cu zi. Sper că re­zultatele noastre, informațiile utile căpătate de la aceste seminare vor da ulterior rezulta­te pozitive. Cred că aceste lecții trebuie să fie continuate, să fie organizate mai des astfel de seminare, pentru că avem și lideri sin­dicali tineri, și manageri tineri care se con­fruntă cu unele probleme, iar în cadrul aces­tor seminare sunt instruiți cum să prevină sau să depășească anumite conflicte. Viața se schimbă, cerințele sunt tot mai mari și mai mari. Dacă nu vom ști cum să acționăm într-un anumit caz sau altul, va fi dificil”, a spus, pentru ziarul „Vocea poporului”, Ala Sâmcu.

 

Program în domeniul instruirii și comunicării

 

Ciclul de seminare face parte dintr-un program special de instruire și comuni­care în colectiv, susține Nadejda Rusnac, președinta Federației Sindicatelor Lucrăto­rilor din Industria Ușoară din Moldova.

„La noi iese uneori așa: cei de jos nu știu ce fac cei de sus, și asta se întâmplă și în 

întreprindere, și în organizațiile sindicale primare și chiar și în federație. Este un stu­diu de durată, pentru că în câteva ore nu poți reda tot ce este necesar. Aceste instruiri sunt în beneficiul întreprinderii, pentru ca șefii să știe cum să soluționeze problemele când acestea apar, cum să evite conflictele, pentru a organiza colectivul să lucreze bine și să mărească productivitatea. Până nu mo­bilizăm colectivul, nu poate fi comunicare eficientă, nu obținem rezultatul scontat. Am început instruirea cu șefii, pentru că ei sunt responsabilii de bunul mers al lucrurilor în­tr-un colectiv”, ne-a spus Nadejda Rusnac.

 

Secretul unei comunicări eficiente

 

Cezara Abramihin, doctor în economie, magistru în științe psihologice, conferențiar universitar, a ținut să le spună participanților la seminar care sunt cele mai bune tactici de comunicare în colectiv, cum să știe șefii să se impună și cum să prevină și să soluționeze un conflict, în caz că acesta apare.

„Secretul este în interacțiunea corectă cu persoana cu care comunicăm și înțelegerea acelei persoane. Un manager bun trebuie să stabilească o comunicare eficientă în colec­tiv, să știe soluțiile de aplanare a unui con­flict. Trebuie să cunoască tehnicile de comu­nicare eficientă, verbale și nonverbale. Să știe ce tipuri de bariere există în comunicare sau pot apărea, pentru că nu toate barierele apărute pot duce la conflict. Noi trebuie să scoatem barierele de comunicare până a se transforma în conflicte mai aprofundate în­tre persoane. Principala calitatea a unui șef bun este de a avea caracter și carismă puter­nică”, ne-a spus Cezara  Abramihin.

 

  
La același subiect
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com