În ultimii ani, Internetul a devenit accesibil peste tot în Republica Moldova. Tuturor ne plac rețelele de socializare, unii însă, ascunzându-se sub nume false, lansează vorbe murdare, îndeamnă la ură. Deocamdată, în Republica Moldova nu există o lege care să stipuleze clar regulile de navigare și aflare pe Internet. Dar aceasta ar putea să fie adoptată până la finele anului, promit specialiștii.
Anume din acest motiv a fost lansată campania „No Hate Speech” (Fără ură). Inițiatorii acțiunii (Ministerul Tineretului şi Sportului, Consiliul Naţional al Tineretului din Moldova, Media Point ș. a.) au declarat că această campanie urmăreşte sporirea nivelului de conştientizare a discursului on-line instigator la ură şi a riscurilor acestuia pentru democraţie, scopul final fiind diminuarea fenomenului.
De asemenea, proiectul are drept scop combaterea rasismului și a discriminării în mediul on-line, prin mobilizarea tinerilor și a organizațiilor de tineret de a recunoaște și a acționa împotriva acestor încălcări ale drepturilor omului. Lansată la nivel european, campania va fi desfășurată de tineri, cu suportul instituțiilor, organizațiilor de tineret și mass-media.
Campania nu va limita libertatea de exprimare on-line |
Consiliul Europei defineşte Discursul instigator la ură (No hate speech) ca fiind discursul ce cuprinde toate formele de exprimare care răspândesc, instigă, promovează sau justifică ura rasială, xenofobia, antisemitismul sau alte forme de ură pornite din intoleranţă, inclusiv naţionalismul agresiv, atitudinea discriminatorie şi ostilă faţă de minorităţi, imigranţi.
Campania nu va limita libertatea de exprimare on-line, dar este împotriva expresiilor de ură on-line în toate formele sale, inclusiv a celor care afectează cel mai mult tinerii. R. Moldova va participa la această campanie alături de alte 37 de ţări europene. În acest sens a fost ales un comitet organizatoric, din care poporului
fac parte atât instituţii de stat, cât şi organizaţii internaţionale şi neguvernamentale din ţară, instituții media, organizații de business, bloggeri.
Campania „Fără Ură” include elemente și activități educaționale importante.
Nu exploatati tinerii, asa numitii voluntari, pentru diverse rahaturi de evenimente, unde se spala bani europeni!
De ce nu nominalizati istitutia internationala care a organizat asa numitul ‘mega flash mob”? Citi bani se cheltuiesc, in timp ce batrinii mor de foame, in spitale e dezastru? Acestea sunt evenimente de nimic! Unii paraziteaza pe banii europenilor. ‘