19 aprilie 2024
Chisinau
Social

Dezvoltare personal. Disciplină şcolară opţională axată pe relaţiile armonioase din familie

Loading
Social Dezvoltare personal. Disciplină şcolară opţională axată pe relaţiile armonioase din familie
Dezvoltare personal. Disciplină şcolară opţională axată pe relaţiile armonioase din familie

instruire

 

Elevii din mai multe şcoli din ţara noastră vor putea frecventa, pentru al doilea an consecu­tiv, disciplina opțională „Relații armonioase în familie”. În acest scop, 24 de profesori din 18 raioane au participat recent la un curs de in­struire, care a inclus metode de predare a unor subiecte cum sunt cele legate de gestionarea emoţiilor, comunicarea în cuplu sau recunoaş­terea şi evitarea violenţei. 

 

În cadrul a 22 de sesiuni de instruire, participan­ţii au discutat aspecte privind dependența în relații, cauzele, efectele și caracterul ciclic al violenței din familie. Totodată, prin intermediul unor studii de caz și aplicații didactice, profesorii au fost familia­rizaţi cu cele mai cunoscute strategii de încheiere a relațiilor abuzive, prejudecăți, dar şi stereotipuri de cuplu etc.

Scopul disciplinei este de a le altoi elevilor cu­noştinţe şi a le forma deprinderi care să le ajute să dezvolte pe viitor relaţii de cuplu armonioase și du­rabile.

Cursul “Relaţii armonioase în familie” a fost intro­dus în planul-cadru pentru anul de studii 2016-2017 ca disciplină opţională în licee.

Cei care au elaborat cursul afirmă că tema aces­tuia este pe cât de nouă şi actuală, pe atât şi de sen­sibilă, iar practica arată că elevii pun multe întrebări la subiect. De aceea, este important ca cei care vin în fața lor să aibă o bună pregătire.

Experiența anului trecut a demonstrat că a le vor­bi elevilor despre rolurile în cuplu poate fi o adevă­rată provocare. Cu toate acestea, comunitatea pro­fesorilor care predau disciplina „Relații armonioase în familie” se va dubla în noul an şcolar.

Potrivit planului de studii, și în acest an orele de „Relații armonioase în familie” vor fi interactive, iar elevii vor fi îndemnați să-și analizeze propriile experiențe şi să învețe din situații simulate.

Peste 800 de elevi au fost chestionați în cadrul unui

studiu tematic elaborat la finele primului an de studii. Rezultatele au confirmat că cei care au ur­mat noua disciplină și-au schimbat atitudinea față de violența din cuplu și rolurile partenerilor într-o relație.

În consecință, tot mai mulți elevi cred că „o bună gospodină” poate avea o părere proprie, iar mai puțini pun accentul pe frumuseţe, pe obligația fe­meii de a face curăţenie și de a-și „ierta” soţul atunci când o jigneşte. De asemenea, a crescut numărul elevilor care nu mai cred că o femeie trebuie să to­lereze violenţa.

 

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
slot thailand