9 decembrie 2019
Chisinau
Auto

Cum putem depista problemele suspensiei

Loading
Auto Cum putem depista problemele suspensiei
Cum putem depista problemele suspensiei
problemele-suspensiei

Foto: dieselpowermag.com

Mulți șoferi nu conștientizează că rularea cu probleme grave la sistemul de suspensie este deosebit de peri­culoasă.

 

 

Oricând una dintre com­ponentele suspensiei poate ceda la un viraj mai în forță, iar urmările pot fi în unele cazuri dramatice, deoarece mașina devine practic in­controlabilă. Așa că vrem să discutăm despre cum putem verifica singuri, dacă sistemul de suspensie al mașinii funcționează în pa­rametri.

În primul rând, este esențial să stabilim exact rolul sistemului de suspen­sie… Astfel, pe lângă con­fortul la rulare asigurat prin amortizarea șocurilor pre­luate din carosabil, sistemul de suspensie influențează decisiv și ținuta de drum a mașinii, implicit siguranța la rulare. Mai trebuie știut că, în special amortizoarele uzate pot fi cauza pierderii controlului în curbe sau în condiții de vânt puternic. În practică s-a mai consta­tat că riscul de acvaplanare și distanța de frânare cresc considerabil odată cu apre­cierea gradului de uzură al amortizoarelor. Așa că un prim sfat ar fi ca după un rulaj de aproximativ 60.000 km să înlocuiți amorti­zoarele, deoarece cu cât uzura avansează, cu atât performanțele lor scad. Însă mai trebuie să țineți cont că durata de viață a amor­tizoarelor este influențată decisiv şi de condiţiile de rulare, astfel dacă mașina este utilizată preponderent în orașe pline de gropi, amortizoarele ar trebui schimbate mai repede. Pen­tru a evalua singuri starea de funcționare a sistemului de suspensie se recomandă ca periodic să fie apăsată caroseria în zona amorti­zoarelor.

 

Citește și: Cum să reducem consumul de carburant?

 

Dacă în urma acestui procedeu se constată ca au­toturismul se înclină prea mult și rapid într-o parte sau alta, înseamnă că ori amortizorul, ori arcul re­spectiv au slăbit. Alte indicii pot fi zgomotele puternice în mers sau șocurile la rula­rea pe suprafețe neregulate. Iar dacă la un control vizu­al comparativ al suspensiei roților de pe aceeaşi punte este sesizată o diferență cu privire la înălțimea vehicu­lului (înclinare), diagnosti­cul este evident.

Un alt sfat deosebit de important este schimbarea în pereche a amortizoare­lor și a arcurilor, cu toate celelalte componente ale sistemului de suspensie al punții. Este bine de știut că soluția de a schimba un sin­gur amortizor de pe punte generează firesc o scădere a duratei de viață a acestu­ia. Și chiar dacă înlocuirea unui singur amortizor este o soluție mai economică, autoturismul va avea un comportament nefiresc și deosebit de periculos la rulare. De asemenea, se impune înlocuirea amorti­zoarelor uzate cu altele noi de origine controlată, fiind binecunoscut faptul că pe piață sunt oferite multe pie­se de schimb contrafăcute, de calitate slabă și care pot pune în pericol siguranța în trafic.

Iar dacă în urma acestei inspecții relativ empirice aveți dubii asupra gradului de uzură a sistemului de suspensie, atunci se impune un control tehnic amănunțit la un service specializat.

 

Drum bun şi fără pri­mejdii!

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com