6 iulie 2020
Chisinau
Social

Covidul a ,,relaxat” șoferii nedisciplinați, inspectorii de patrulare, cu ochii pe ei

Loading
Social Covidul a ,,relaxat” șoferii nedisciplinați, inspectorii de patrulare, cu ochii pe ei
Covidul a ,,relaxat” șoferii nedisciplinați, inspectorii de patrulare, cu ochii pe ei
Vocea poporului

Acum mai bine de o săptă­mână, opinia publică a fost bulversată de știrea despre accidentul rutier care a avut loc în noaptea de 17 mai la intersecția bulevardului Ștefan cel Mare cu str. Ismail din capitală. Două persoane au decedat, iar alte patru au ajuns la spital cu diferite răni după ce mașinile în care se aflau s-au tamponat.

La scurt timp, pe internet au apărut primele imagini de la fața locului, dar și momentul impac­tului. Accidentul ar fi avut loc în urma unei curse ilegale. Șoferul de la volanul modelului „Audi S8”, împreună cu un alt conducă­tor auto, ar fi pus un pariu în baza căruia cel care ajungea primul la punctul stabilit de cei doi câștiga o sumă de bani. Spre regret, aces­ta nu este singurul accident care se termină tragic.

Potrivit experților în domeniu, o parte din vină o poartă și res­ponsabilii în domeniu, autoritățile, pentru politicile ineficiente în acest sens.

Ilie Bricicaru, expert interna-țional în siguranța rutieră, doctor în științe tehnice, este de părere că mărimea amenzii nu este o soluție pentru a disciplina vite­zomanii sau șoferii care urcă beți la volan. Acest fapt nu ar redu­ce numărul de accidente rutiere care se produc, practic, zilnic pe teritoriul țării. Dânsul spune că o parte din vină o poartă nu doar șoferul. Pentru a reduce numă­rul de accidente rutiere în care oamenii își pierd viața, așa cum a fost și cel menționat mai sus, Ilie Bricicaru susține că și străzile capitalei ar trebui să fie „echipa­te” cu elemente de siguranță și de menținere a vitezei măcar la 50 km/h.

 

Expert: mărimea amenzii nu este o soluție

 

„O stradă reparată, cu mai mul­te benzi de circulație, cu vizibilita­te perfectă, dar fără nici un ele­ment de siguranță și menținere a vitezei măcar la 50 km/h, i-a permis acestui individ să acce­lereze, fiind sigur că nimeni nu-l supraveghează. Dacă acest drum era planificat și proiectat cu niște elemente tehnice care să nu-i fi permis acestui șofer să accele­reze viteza, situația era altă. Așa însă, orice șofer este tentat să greșească, mai ales când strada este liberă”, susține Ilie Bricicaru.

Expertul internaţional în si­guranţa rutieră spune că, în urma unor astfel de accidente, autoritățile ar trebui să examineze minuțios sectorul de drum unde a avut loc tragedia, care era starea infrastructurii, ce e cu mașina, dar și ce măsuri ar trebui luate pentru ca asemenea accidente să nu mai aibă loc.

 

Control intens pe șosele

În urma celor întâmplate, la sfârșitul săptămânii trecute, poli­ţia din Republica Moldova a avut o intervenţie publică, anunţând o campanie de 10 zile de con­trol intens pe drumurile publice, cu scopul de a readuce ordinea şi respectarea legislaţiei. Oa­menii legii afirmă că o astfel de măsură vine în contextul în care o parte din conducătorii auto au încălcat de nenumărate ori regu­lile circulației rutiere pe perioada stării de urgență, polițiștii fiind antrenați în acest răstimp în pre­venirea răspândirii coronavirusu­lui.

Primele ore au dat și primele roade. Astfel, în doar 12 ore de la lansarea acțiunii, polițiștii de patrulare au sancționat peste 120 de șoferi. 40 dintre aceștia erau în stare de ebrietate. Iar pe bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt din capitală, 65 de condu­cători auto au fost opriți în trafic și li s-au întocmit procese ver­bale pentru depășirea limitei de viteză.

 

Chișinăul, lider la capitolul accidente

Potrivit datelor statistice, în Republica Moldova, în anul 2019, au fost înregistrate 2307 acci­dente rutiere, care s-au soldat cu decesul a 232 de persoane și cu rănirea altor 2702 persoane. În municipiul Chişinău s-au înre­gistrat 1152 de accidente rutiere, soldate cu 1343 persoane rănite, iar pentru 46 de participanți la trafic acestea au fost fatale.

În primele luni ale anului cu­rent, au avut loc 397 de acciden­te rutiere, cu 71 mai puține de­cât în aceeași perioadă a anului trecut – 468. O scădere este și la capitolul persoanelor decedate, de la 58 la 49.

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com