18 ianuarie 2020
Chisinau
Auto

Cât de profitabile sunt pentru producători automobilele

Loading
Auto Cât de profitabile sunt pentru producători automobilele
Cât de profitabile sunt pentru producători automobilele
auto_profit

Foto: navi-mag.com

Pentru mulţi, automobile­le sunt un mod de viaţă, iar pentru producătorii auto acestea sunt doar un busi­ness, mai mult sau mai pu­ţin profitabil. După cum e de aşteptat, maşinile scum­pe sunt cele mai profitabile.

 

Cotidianul german Focus a rea­lizat o analiză pentru prima jumăta­te a anului 2013 şi a întocmit două topuri: al constructorilor profitabili şi, respectiv, al celor care produc în pierdere.

 

TOP 10 constructori cu profit/maşină:

 

1. Porsche: 16.590 euro / maşină (18,4%)

 

porsche

Foto: wallpapersdesign.net

 

2. Ferrari-Maserati: 15.000 euro / maşină (11,9%)

3. Audi: 3.821 euro / maşină (10,5%)

4. BMW: 3.495 euro / maşină (9,8%)

5. Mercedes-Benz: 2.012 euro / maşină (4,9%)

6. Toyota: 1.801 euro / maşină (9%)

7. Hyundai: 1.027 euro / maşină (9,3%)

8. KIA: 911 euro / maşină (7,6%)

9. Nissan: 861 euro / maşină (5,6%)

10. Honda: 785 euro / maşină (4,0%)

 

Deşi Ferrari produce maşini mai scumpe decât Porsche, iată că pro­ducătorul german de maşini sport dă dovadă de o eficienţă mai bună, datorată în parte gamei mult mai mari şi mai variate.

În ce priveşte triada producăto­rilor premium din Germania, 2013 este primul an în care Audi îşi de­păşeşte rivalii BMW şi Mercedes-Benz ca profit realizat pe maşină, în principal, din cauza că grupul BMW (BMW, Mini şi Rolls Royce) şi marca Mercedes-Benz, împreună cu Smart, au avut o scădere.

În mod surprinzător, Toyota se si­tuează cel mai bine ca profit pe ma­şină între producătorii generalişti, analiştii remarcând un reviriment rapid după problemele ”scandalu­lui pedalei” şi după dezastrul de la Fukushima – e, practic, un exemplu al eficienţei programului de austeri­tate impus de management pentru a reveni pe linia de plutire.

De asemenea, se remarcă o creşte­re accentuată a profitului pe maşină înregistrat de coreenii de la Hyun­dai şi KIA, care îşi modifică gama de modele cu o viteză considerabilă.

Grupurile Volkswagen şi Gene­ral Motors, angajate în lupta pentru titlul de numărul unu mondial, stau mai prost decât Toyota, având pro­fituri de 629 de euro / unitate (3%) şi, respectiv, 604 euro / unitate (5,2%), în parte din cauza politicii agresive de discounturi din ultima perioadă.

 

TOP constructori cu pierderi/maşină:

 

1. Fiat Auto: -130 euro / maşină (-1,0%)

2. Seat: -164 euro / maşină (-1,1%)

3. Peugeot-Citroen: -394 euro / maşină (-3,9%)

4. Opel/Vauxhall: -414 euro / maşină (-2,9%)

5. Renault: -457 euro / maşină (-3,1%)

6. Ford Europe: -843 euro / maşină (-5,7%)

 

ford

Foto: autoguide.com

 

Unul dintre efectele acestei situ­aţii, consideră specialiştii germani, este crearea în curând a unor alianţe de şi mai mare anvergură, pentru ca aceşti constructori să reziste pe o piaţă în care liderii pun din ce în ce mai multă presiune.

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com