23 septembrie 2018
Chisinau
Economie

Cartea de vizită. Produsele autohtone, tot mai solicitate în străinătate

Loading
Economie Cartea de vizită. Produsele autohtone, tot mai solicitate în străinătate
Cartea de vizită. Produsele autohtone, tot mai solicitate în străinătate
tv8.md

Produsele moldovenești cuceresc tot mai mult teren pe piața inter-națională. Asta o arată datele sta­tistice pentru anul trecut, fapt confirmat de analiștii economici și responsabili în domeniu. Astfel, în 2017, țara noastră a exportat măr­furi în valoare de 2,4 miliarde do­lari, cu 18,6 la sută mai mult față de anul 2016. Dintre acestea, peste un miliard de dolari a fost câștigat din exportul de fructe, legume și cerea­le, a menționat, într-o conferință de presă, Gheorghe Gaberi, directorul general al Agenției Naționale pen­tru Siguranța Alimentelor (ANSA).

Lider la importul de mărfuri moldovenești rămâne România, cu circa 25 la sută în structura exporturilor noastre. În același timp, în statele din CSI sunt vizibile niște schimbări nesemnificative și acest lucru denotă relațiile proaste cu agenții econo­mici din Republica Moldova, explică ana­listul economic Viorel Chivriga de la IDIS „Viitorul” în cadrul emisiunii „15 minute de realism economic”.

„Mă refer, în primul rând, la Rusia, ex­porturile spre care au crescut cu puțin și care absoarbe 10,5% din exporturile din Republica Moldova. Direcționarea expor­turilor pe piețele din Vest a fost influențată de schimbarea opticii de către companiile moldovenești prin promovarea bunurilor și a serviciilor de calitate. Foarte multe în­treprinderi nu mai cred în piața rusească și modifică direcțiile geografice la export, procesul de producție și strategiile de pro­movare”, a spus Viorel Chivriga.

Citiți-ne pe Telegram
Comentarii
0
Comentează
Citește și