8 decembrie 2019
Chisinau
Fără categorie

Campania de informare – promovarea imaginii sindicatelor

Loading
Fără categorie Campania de informare – promovarea imaginii sindicatelor
Campania de informare – promovarea imaginii sindicatelor
campanie-de-informare

Foto: sindicate.md

Cu ocazia Zilei Sindica­listului, Consiliul de Tine­ret al CNSM a desfăşurat o acţiune informaţională de amploare în zece oraşe ale ţării: Bălţi, Glodeni, Dro­chia, Edineţ, Cahul, Rezi­na, Făleşti, Ştefan Vodă, Ialoveni şi, desigur, la Chi­şinău.

 

 

Anul trecut, către Ziua Sindicalistului, Consiliul de Tineret a desfăşurat, pe parcursul unei săptămâni, o campanie informaţională prin şapte oraşe ale țării. Anul acesta, tinerii activişti au reuşit, pentru prima dată, să desfăşoare campa­nia informaţională simul­tan în zece oraşe.

Potrivit preşedintei Con­siliului de Tineret al CNSM, Stela Stratila-Sîrbu, s-a făcut resimţit un decalaj în­tre gradul de deschidere faţă de noi informaţii între populaţia de la Chişinău şi a celei din raioane.

 

g_cnsm

Mai mulţi oameni ne întrebau cu interes despre activitatea sindicatelor

 

„Nu ştiu de ce, dar în raioane oamenii sunt mai receptivi, a făcut bilanţul campaniei de informare Stela Stratila-Sîrbu. Ei se opresc, întreabă cu interes, uneori în cele mai mici de­talii despre ce fac sindica­tele, cum pot să-şi rezolve problemele, cum ar putea participa şi ei la activitatea sindicatelor. La Chişinău, ne-a fost mult mai greu să lucrăm. Poate pentru că oamenii din capitală s-au obişnuit să-şi rezolve sin­guri problemele şi au un acces mai mare la diverse instanţe. În raioane, însă, se face simţită setea de in­formaţie, situaţia lor e mai gravă, ei aşteaptă susţinere şi ajutor, motiv din care oamenii sunt mai deschişi spre comunicare şi obţi­nerea informaţiilor. E mai interesant să lucrăm în ra­ioane. Pentru că vezi rezul­tatele şi eficienţa acţiunii”.

Şi Inga Gavriliţa susţine că la Ialoveni, unde a par­ticipat în cadrul unui grup la campania respectivă, oa­menii sunt foarte deschişi şi binevoitori.

„Oamenii într-adevăr se apropiau, se interesau de activitatea sindicatelor, ne adresau întrebări, povestește Inga. Persoanele de care ne apropiam noi și le ofeream materiale promoționale erau toate recepti­ve, puteam observa că pen­tru acești oameni prezintă interes relatările noastre. Unii cunoșteau multe lu­cruri despre sindicate și activitatea sindicală. Mi-a plăcut nespus. Și orașul Ia­loveni mi-a părut frumos”.

 

Interesul față de sindicate

 

„Totuși, interesul față de sindicate nu a dispărut, constată Andrei Culiuc. Am distribuit fluturași și oamenii citeau, se interesau de activitatea sindicatelor. Mai multe persoane, în special, cele mai în vârstă, afirmau că își mai amintesc de sindicate, de cât era de bine. Ei ne întrebau despre activitatea desfășurată în prezent. Eu le-am vorbit despre realizările concrete ale sindicatelor din diferite domenii. Oamenii ne urau succes”.

„Fiind implicată în mai multe campanii, am avut ocazia să aflu că salariații sunt preocupaţi de numeroase probleme care pot fi soluționate mult mai ușor în cadrul unităților economice unde există o organizație sindicală puternică, unde oamenii sunt consolidați și au aceleași obiective – un trai mai bun și un salariu decent, ne relatează Elena Nicolau. Deși chișinăuienii mereu sunt grăbiți, am contatat cu uimire că ei solicitau materiale informaționale. Sper că le vor citi în transport, în drum spre casă, ori sorbindu-și ceaiul. Dacă barem o persoană dintr-o sută va reuși să-și soluționeze problemele în baza informațiilor furnizate de noi ori va decide să devină membru de sindicat sau va crea o organizație sindicală, deja vom putea spune că am reușit să atingem scopurile pe care ni le-am propus lansând campania. Pentru că o persoană informată este o persoană protejată, putem doar saluta activitățile de informare, astfel de acțiuni fiind necesare la toate nivelurile și peste tot”.

  
La același subiect
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com