12 decembrie 2019
Chisinau
Auto

Alegerea uleiului potrivit pentru motorul mașinii tale

Loading
Auto Alegerea uleiului potrivit pentru motorul mașinii tale
Alegerea uleiului potrivit pentru motorul mașinii tale

 

 

alegem-ulei-la-masina

Foto: rapid-lube.com

Pe piaţă există o ofer­tă generoasă de mărci de uleiuri de motor având calităţi bune. Însă constructorii de motoare nu ne indică de obicei o marcă de fabrică, ci doar cali­tăţi de uleiuri.

 

Firmele producătoare ne garantează uleiurile de motor pentru un rulaj cu un anumit număr de kilo­metri. Unele uleiuri sunt garantate pentru rulaje de 5.000-7.000 km (uleiuri­le minerale), altele pentru rulaje de 7.000-10.000 km

(uleiurile semisintetice), iar altele pentru rulaje mai mari, cuprinse între 10.000 şi 20.000 km (cele sintetice).

Un automobilist care a ieşit cu maşina din terme­nul de garanţie trebuie să se hotărască ce marcă şi calitate de ulei să aleagă, deoarece doreşte ca acesta să se potrivească în con­tinuare prescripţiilor din cartea tehnică a maşinii, să nu fie prea scump şi să fie cât mai bun.

Prescripţiile din cartea tehnică ne arată intervalul temperaturilor de lucru de iarnă şi de vară. De exem­plu, uleiul 0W40 este sin­tetic, îşi menţine vâscozita­tea nealterată între -300C şi +300C, iar capacitatea de ungere până la tempera­tura motorului de +1000C. Dar uleiurile sintetice sunt cele mai scumpe.

 

Uleiurile sintetice sunt cele mai scumpe

 

Ele se pot folosi la mo­toarele noi, neuzate, unde pot atinge durata de utili­zare garantată de fabricant. Dacă am folosi asemenea uleiuri pe un motor uzat ar fi neeconomic, fiindcă s-ar impurifica mult mai repede devenind neutrali­zabile înainte de expirarea normei.

Deci condiţiile de uti­lizare a automobilului ne vor influenţa întotdeauna alegerea. Astfel, pentru o maşină aparţinând unei firme de transport, folosită pe distanţe mari sau me­dii, între localităţi, este de preferat un ulei de calita­te superioară, sintetic sau semisintetic. În schimb, la o maşină personală, cu un anumit grad de uzură, care rulează zilnic într-un oraş poluat, doar câţiva kilo­metri pe zi de la serviciu la domiciliu şi la piaţă, cu nu­meroase porniri şi opriri la intersecţii, deteriorarea ca­lităţii uleiului se face mult mai repede faţă de norme­le de rulaj stabilite.

În acest caz, se impune utilizarea unui ulei semi­sintetic sau mineral, mult mai ieftin şi înlocuirea lui mai des, la un rulaj de circa 5.000 km. Momentul exact al înlocuirii uleiurilor, în cele două cazuri descrise, ni-l va da analiza calităţii lui, care o recomandăm să o faceţi la o unitate service, după atingerea rulajului de 5.000 km.

  
Citiți-ne pe Facebook
Comentarii
0
Comentează
Citește și
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com